Tuesday, December 16, 2014

Potong Bawang

Eh eh budak Bulat ni..
Org potong bawang dia pun sibuk nak potong bawang jugak..haih..

Wednesday, December 10, 2014

Aksi Si Dobok

Hah..inilah aksi dua ketul budak dobok yang dundut..hehehe

Aksi terbaik sebelum tidolah ni ye puteh dan bulat..

Good nite ya!

Friday, December 5, 2014

Penunggu Pintu

Hah..tu dia si jibam
Penunggu setia pintu bilik mama..
Asyik nak duk berkurung dlm bilik berecond jer..haih..
Selagi tak dibuka pintu bilik tu selagi tu lah dia tercokoh kat situ...

Wednesday, October 22, 2014

Budak Itam

Hah..inilah Blackie aka Budak Itam aka Budak Atap..hehehe
Semenjak dari baby sampai sekarang tak mau berganjak dari atas atap tu..
Mulanya kita buat derk jer dia kat atas tu duk mengiau mintak makan dgn harapan dia akan turun. Lagipun mak ngan bapak dia penunggu setia kat mangkuk makanan yang memang disediakan untuk mereka anak beranak. Untuk makluman 'Keluarga Hitam' ni stray cat yang ada kat luar umah ni..hehehe..oh ya..mak bapak budak itam ni pun kaler hitam jugak...

Tapi sudahnya kita jugak yang kena campak makanan hari hari ke atas bumbung tu sebab si budak itam ni tak mau turun.
Penakut yang amat dgn org lain selain kita..haih..

So..pagi pagi seblom kita pegi keje budak itam ni dah menyeringai nampak gigi ngan mata je kat kita..mintak brekpes hehehe..

Takpelah dak itam..selagi mama ada selagi tu lah mama takkan jemu campak makanan kamu kat atas bumbung tu. Nanti bila kamu dah macho dan hensem pandaila kamu turun dari situ..misi mencari bini pulak nanti ye..huhuhu

Saturday, September 6, 2014

Vaksin Day!

Hari ini hari vaksin sedunia..kehkehkeh..
Misi menghangkut 4 ekor budak gemok, puteh,jibam,meelo & abu ke klinik utk divaksinkan.

Ini yang vaksin setahun sekali.

Utk si ucci dan bulat ada 2 kali lagi vaksin pastu baru boleh bersenang lenang. Tahun dpn baru vaksin lagi.

Penat haih..mcm mcm ragam kat klinik tadi.Hanya jibam & meelo shj yg tak meragam. Puteh dgn garangnya..abis semua dicakar. Abu pulak takmau bukak mulut utk mkn ubat cacing. Last last dpt dua injection kat bontot...hah amik ko..satu utk vaksin satu utk ubat cacing.

Balik umah..semua pingsan!!

Monday, August 25, 2014

Balik Rumah

Ini budak dua ketul sudah balik rumah selepas seminggu warded.

Memang sunyi rumah ni tanpa budak dua ketul ni...hehehe..rumah pun takdeler lintang pukang. Kalau tak mcm tongkang pecah jadinya.

Welcome home Bulat & Ucci.

Sayang kamu ketat ketat!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...