Friday, December 7, 2012

malas mandi!

hah...
ni lah dia..
budak budak yang paling malas mandi..
tgkla tu..wat derk je bila mama ajak mandi
semua duk bersenang lenang je kannnn..
degil tul..isk!



sejukla mama..


jantan macho cam saya ni pon kena mandi gak ke mama?


hah??mandi??? larikkkkkk


ilek ar mama..kan ke bulan lepas puteh dah mandi...ngeeeeee

Wednesday, December 5, 2012

Ragam & Karenah


Dak Meelo ni perangai dia memang pelik sikit dari yang lain
dia tak berapa mesra alam dengan sesiapa pun termasuklah mama dia nih.hehehe
dia suka menyendiri..suka menyorok kalau ada tetamu datang umah
dia memang penakut dengan manusia..hehe..kecuali dengan mama la kan..
dia paling takut dengan budak budak..tak tahulah kenapa
dia sanggup menyorok dibalik sofa berjam-jam lamanya sehinggalah bebudak tu dah balik baru dia keluar
port yang paling dia suka 'menyembunyikan' diri ialah dalam bilik mamalah..tempat favourite dia tu..
pantang pintu bilik terbukak je mesti dia masuk..yg paling best, pandai lak dia tolak pintu tu ngan kepala dia..
orang duk riuh rendah kat tingkat bawah, dia duk bersenang lenang atas katil mama..

tapi dia ni kan bukan setakat ngan manusia je dia memilih nak 'berkawan'..dgn spesies dia pun sama jugak
kalau dengan Puteh..dia memang cukup akrab..tido pon nak bertempek jer..
tima makan ke time bergurau ke..kalau ngan Puteh semua OK..
tapi kalau ngan jibam..nampak sangat dia tak suka..agaknya jibam pun bergurau selalu kasar ngan dia..

tengokla tu..time tido pun tak selera nak pandang muka jibam..hehehe..


Cer tengok kalau ngan Puteh..kemain lagi mesranya..hehehe





Tapi...kalau dengan si Abu..lagila dia hangin satu badan
memang pantang bertembung
langsung tak bagi can
tak padan ngan betina, abis si Abu yg macho tu pun dilempangnya..haish..

saya pun dah pening camane nak bagi meelo & jibam 'berbaik' ngan si Abu..kesian Abu..dah lebih enam bulan saya amik Abu tapi budak dua ketul ni memang tak boleh ngam dengan dia..adehhhh..

huh..pas ni nak tanya rakan-rakan  pecinta haiwan ke mr google ke kot-kot ada petua biar bebudak ni tak bercekau..hidup rukun dan aman damai..hehehe..takjub saya dgn PH aka Papa Hero sebab semua kucing yg dia baru kutip tak bergaduh dengan mereka yg otai kat umah PH tu..hehehe

adios, sayonara!

Tuesday, December 4, 2012

'Richard Parker'

last weekend tengok citer 'Life of PI' kat GSC One Utama..

hurmm..not bad walaupun masa awal citer tu macam boring tapi bila nak sampai tengah citer hingga ke ending mata saya laki bini tak beralih dari screen tu..hehehe..

lepas je movie..terbayang bayang lagi aksi PI dan 'Richard Parker' si harimau yang terkandas bersama-samanya didalam sebuah bot ditengah di lautan pasifik.

balik je umah..mcm biasa si Jibam asik mengendeng nak bermanja..tiba-tiba..Mr Suami mencelah;

'hah..Richard Parker ni dah datang dah mengendeng,,isk! '

hehehehe..ada ke patut dia panggil jibam 'richard parker'

tapi kan..cuba tengok tu..dgn kaler dia..dgn belang belang dia tu..betul betul mengingatkan saya pada movie tu dan of coz si 'Richard Parker'..

kepada yang blom tengok movie tu anda dipersilakan..

tak rugi beli tiket hokeh!


tengokla gaya 'anak rimau' ni tido..hehehe

Wednesday, November 21, 2012

Abu oh Abu!



Inilah Abu masa mula mula datang umah dulu..
badannya kurus, penuh fungus dan berkurap sehingga hampir-hampir menutupi matanya akibat terlalu lama bergelandangan..


tapi itu dulu..
lihatlah dia sekarang

|
|
|
|
|
|
|
|
|
V

tadaaaaa......
pandanglah..lihatlah...
amacam?



Gebu & montel tak saya?
hehehehehe....

Friday, May 18, 2012

Mr Abu hari ini..

Inilah Abu

dah 3 bulan dia bersama mama

makin gemuxs

kalau dulu..nampak je besar tapi bila angkat tubuhnya kurus kering

harap bulu jer kembang

Abu semakin sihat

segala kurap & fungus dah baik

Vaksin pon dan lengkap..tunggu tahun depan lak utk vaksin yg setahun sekali tuh

Abu ni kejenya..makan tido..makan tido

Port yang paling dia suka lepak tu lah atas almari tuh

tu yang meelo makan hati tu

sebab dulu itu tempat dia melepak

datang si abu kebas tempat dia

agaknya tu yg sampai sekarang si meelo ni pantang nampak abu

habis dikejarnya

kesian abu...

hanya puteh je yg bestpren ngan abu

meelo & jibam..sampai sekarang pantang jumpa  mesti kena pelempang..

kesian abu ye..

takpelah..esok-esok okeylah si jibam & meelo tu..

Tuesday, May 15, 2012

Jibam Yang Teruja!


terujanya saya sebab hari ni mama pasang langsir baru..

saya suka sangat-sangat!

sebab apa?

sebab kaler langsir sama macam kaler saya kan?

tgk tu..carpet pon sama kaler gak ngan saya..

hehehe

love u mama..

* mau tak teruja engko tu jibam..tak sampai setengah jam pasang langsir ni abih berkedut-kedut dicakarnya..isk..isk..makan hati la mama cam ni..huhuhu *

Saturday, April 28, 2012

Selamat Datang Mr Abu !


ini adalah ~ Abu~

anak bulus BM yang baru :)

percaya atau tidak ini adalah stray cat yg datang mintak makan kat depan pintu umah BM setiap hari selama 2 minggu.

BM kata stray cat sebab kurus kering dgn muka, kepala & badannya penuh kurap & fungus.

serius nampak sangat tidak bertuan dan tidak terbela nasibnya..hihihi

selama 2 minggu tu dia asyik dtg dan lepak bawah keta BM.

memang kalau nak pegi keje tu wajib tgk bawah keta. sebab si Abu mesti ada duk melepak.

time BM balik keje pun dia mesti ada tercokoh dpn pintu umah mintak makan..kesian kan?

Budak yg tiga ketul lagi tu..si puteh, jibam & meelo dari dlm umah memang menggelupur bila tgk kelibat si Abu ni kat luar umah..asik menyembur marah jerk..huhuhu

BM try gaklah post kat FB..bertanyakan sesiapa yg ada kehilangan kucing kat kejiranan BM ni tapi hampess...takde yg angkat tangan pun hehe

akhirnya BM amik keputusan utk adopt je ler si Abu ni..dlm 2 minggu ni pun BM dah layan dia mcm anak sendirik..siap dah kasi nama Abu lagi hehehe

So...BM bwk gi Vet dan mintak vet tu uruskan hal-hal yang berkaitan demi kesihatan &  kesejahteraan si Abu nih..

muda lagi rupanya umur si Abu ni ..mungkin baru setahun sebab vet kata gigi dia penuh lagi..tapi tu lah..lantaran lama bergelandangan nampak macam si Abu ni dah tua sesangat.

Agaknya dulu dia tersesat kott.pastu tak tau jalan pulang..

walau apapun..Abu dah makin sihat sekarang kat umah BM

segala kurap & fungus dulu dah baik..

selamat datang Abu

mama sayang kamu sama macam mama sayangkan yang lain..


* cuma meelo je sekarang ni yang masih tidak dapat menerima hakikat kehadiran si Abu nih..pantang berjumpa asik menyembur jerk..yang tak tahan tu siap kejar lagi si Abu nak bagi pelempang..haish..tak padan ngan betina..garang bebenor...hehehe*

Friday, April 27, 2012

Sepi Itu Indah :)

woohooooo....
lama betul menyepi kan?
busy sikit semenjak dua menjak ni
takpelah...nanti BM update pasal budak -budak ni ye..
Tungguuuuuuuu :)

Monday, February 20, 2012

'Adik'



ini 'Adik'
mama baru je rescue dia hari ini.
memula tu mama dah nampak adik duk berlari-lari mengikut orang kat restoran tepi opis mama.
puteh dulu pon mama kutip kat restoran itu juga..
tapi masa tu Puteh lagi kecik daripada adik.
masih tak pandai makan sendiri ,tapi adik dah pandai makan sendiri.
cuma adik suka mengikut orang yang lalu lalang.
isk..bahaya tul lah adik nih
agaknya memang rezeki adik utk diselamatkan mama hari ini..ditakdirkan..
pas tu tetiba je adik muncul kat pintu depan opis mama
adik duk sibuk mencakar-cakar pintu cermin nak masuk
sungguh belas belas & simpati mama melihatnya
tak sampai hati tengok dia duk mengiau-ngiau
lapar agaknya..
lepas tu mama terus ambik adik
badan adik menggigil
terus adik diam bila mama usap-usap badan adik
kasihan adik..badan penuh luka dan fungus





mama masukkan dalam kotak terus bawak pegi vet yang biasa mama bawak puteh ..huhuhu..tak suka kena inject..
mama kata biar adik dapat rawatan dulu
bila adik dah sihat nanti baru mama pikir macamana nak buat ngan adik
samada nak bela terus ataupon nak bagi kat sesiapa yang berminat untuk adopt..
okey ye adik..adik duduk dulu kat klinik ni
nanti dah sihat mama datang amik..

yang benar,
Puteh


# nanti Puteh bagitau jibam & meelo yang mereka dah ada adik baru..


~ ngeeeee ~

Friday, February 17, 2012

Tido Mu Tido Ku Jua...



Dulu..

masa mula-mula beli menatang merah tempat tido ni

semua pakat berebut

kejap puteh tido

kejap jibam yang konker

kadang-kadang sampai bercekau-cekau dua budak bertuah ni..

sape dulu dia dapat

yang tak dapat bawak diri ke tempat lain..



kat sini pon jadik..
tengoklah si puteh tu..
siap terjulur kaki..


tapi..

pepehal pon..

akhirnya..

katil mama jugak yang jadi destinasi tidur yang terpilih abad ini..

~~ngeeeee~

Thursday, February 16, 2012

Si Dara Bermata Bulat


Sayalah Meelo ~ satu-satunya anak dara mama yang menjadi rebutan dua teruna, Puteh & Jibam. amacam..comel tak saya?


~hik hik hik~

Friday, February 10, 2012

Thursday, February 9, 2012

Puteh Gendut!

nilah dia..
budak bertuah yang kejenya
asik tido, tido & tido
jangan marah ye puteh
kalo mama panggil ngan nama baru;
puteh gendut!
~~ngeee~~

Friday, February 3, 2012

Aku Sayang Kamooo..

alalala..
manjanya puteh ni
duk menggoda si genit meelo
nak mengayat la tuh..
haip..
jangan nak merenyam ye puteh..
laaaa...
abis tu puteh nak merenyam ngan sape lagi mama
lagipun..
meelolah satu-satunya dara pingitan yang ada kat dalam umah ni
pandailah ko puteh..
ye la..kan mama yang cakap
meelo lah dara melayu terakhir..
sukati engkolah puteh....

Saturday, January 21, 2012

Mama Balik Kampung!


ala mama
bolehlaaaa........
kesianla kat puteh ye mama



isk..
ala mama
bolehla ye..ye..
tgk puteh ni..
mama tak kesian ke tinggal puteh kat sini
ala mama...bolehla puteh ikut mama ye..




boringla mama ni...
meh..puteh tolong mama kemaskan baju-baju mama ni
baju-baju ni semua nak taruk kat mana nih mama?


hurm...tak makan pujukla mama nih..
kena tukar plan nampaknya..


PUTEH!!!!! mana beg mama???


yupp!!!!


ish..bertuah punya budak!

Friday, January 20, 2012

Thursday, January 19, 2012

O.M.G




Puteh!!!!



yupp!!



wat ape?



takde pape..






ngantukla mama...





isk buruk nor rupanya..





ada aku kesah!





meelo..amacam..


ada gaya-gaya jantan cabaret tak??





OMG !!

Tuesday, January 17, 2012

Budak Bertuah!

meelo, tepila sikit..
camane mama nak wat assignment mama nih kalau meelo duk kat sini..



ala mama..
rilekla..
meelo lepak kejap jer kat sini..
nanti nantila mama sambung balik keje mama tu ye..

ish..bertuah punya budak!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...