Monday, February 20, 2012

'Adik'



ini 'Adik'
mama baru je rescue dia hari ini.
memula tu mama dah nampak adik duk berlari-lari mengikut orang kat restoran tepi opis mama.
puteh dulu pon mama kutip kat restoran itu juga..
tapi masa tu Puteh lagi kecik daripada adik.
masih tak pandai makan sendiri ,tapi adik dah pandai makan sendiri.
cuma adik suka mengikut orang yang lalu lalang.
isk..bahaya tul lah adik nih
agaknya memang rezeki adik utk diselamatkan mama hari ini..ditakdirkan..
pas tu tetiba je adik muncul kat pintu depan opis mama
adik duk sibuk mencakar-cakar pintu cermin nak masuk
sungguh belas belas & simpati mama melihatnya
tak sampai hati tengok dia duk mengiau-ngiau
lapar agaknya..
lepas tu mama terus ambik adik
badan adik menggigil
terus adik diam bila mama usap-usap badan adik
kasihan adik..badan penuh luka dan fungus





mama masukkan dalam kotak terus bawak pegi vet yang biasa mama bawak puteh ..huhuhu..tak suka kena inject..
mama kata biar adik dapat rawatan dulu
bila adik dah sihat nanti baru mama pikir macamana nak buat ngan adik
samada nak bela terus ataupon nak bagi kat sesiapa yang berminat untuk adopt..
okey ye adik..adik duduk dulu kat klinik ni
nanti dah sihat mama datang amik..

yang benar,
Puteh


# nanti Puteh bagitau jibam & meelo yang mereka dah ada adik baru..


~ ngeeeee ~

Friday, February 17, 2012

Tido Mu Tido Ku Jua...



Dulu..

masa mula-mula beli menatang merah tempat tido ni

semua pakat berebut

kejap puteh tido

kejap jibam yang konker

kadang-kadang sampai bercekau-cekau dua budak bertuah ni..

sape dulu dia dapat

yang tak dapat bawak diri ke tempat lain..



kat sini pon jadik..
tengoklah si puteh tu..
siap terjulur kaki..


tapi..

pepehal pon..

akhirnya..

katil mama jugak yang jadi destinasi tidur yang terpilih abad ini..

~~ngeeeee~

Thursday, February 16, 2012

Si Dara Bermata Bulat


Sayalah Meelo ~ satu-satunya anak dara mama yang menjadi rebutan dua teruna, Puteh & Jibam. amacam..comel tak saya?


~hik hik hik~

Friday, February 10, 2012

Thursday, February 9, 2012

Puteh Gendut!

nilah dia..
budak bertuah yang kejenya
asik tido, tido & tido
jangan marah ye puteh
kalo mama panggil ngan nama baru;
puteh gendut!
~~ngeee~~

Friday, February 3, 2012

Aku Sayang Kamooo..

alalala..
manjanya puteh ni
duk menggoda si genit meelo
nak mengayat la tuh..
haip..
jangan nak merenyam ye puteh..
laaaa...
abis tu puteh nak merenyam ngan sape lagi mama
lagipun..
meelolah satu-satunya dara pingitan yang ada kat dalam umah ni
pandailah ko puteh..
ye la..kan mama yang cakap
meelo lah dara melayu terakhir..
sukati engkolah puteh....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...